Nyt mä taas jolisen teille vähän kuulumisia. Emäntä bongas jostain ton "jolinan" ja sano että sitähän mä joka yö harrastan.  Äsken se kyllä epäonnistu ku olin just käyny muonittamassa itseni ja nuolin nasukkaani ja sit ajattelin et vähän maukasen, ni siitä tuli suurin piirtein "Maauunjaljnalh!" Siis aloitin mau'ulla, mut nuolin nessuani samalla. Saman tyyppinen on ku mau'un ja sit alkaa haukotuttaa "Maauuuhhhhgh!". Emäntää huvittaa jostain syystä ku mä sekoilen.

Mut hei! Sainhan mä sentää ehtaa lihaakin! Emännältä! Olin niin innoissani, että puraisin vahingossa emäntää sormesta. Toi vaan on niin paksunahkanen ettei siihen jääny mitään jälkeä eikä emäntä ollu lainkan kiukkune.

Mulla on nyt kahdessa uudessa paikassa vesikuppi. Nyt mun ei tarvi enää hypellä mihinkään. Yks on olkkarissa (se oli j oskus aikasemminkin siinä) ja sen mä olen hyvin hoksannu ja toinen on ihan ruokakuppien vieressä ja senkin paikan mä muistan. Ja ne molemmat on valkoisia ku veden kuuluu olla valkoisessa kupissa. Nyt en oo moneen viikkoon hyppiny mihinkään. Se on musta vähän outoo ku mä en vaan tahdo enää hyppiä, se on jotenki niin raskasta.... Mut emännän sylissä mä silti tykkään olla! Kun se lukee tai pelaa koneella, mä makaan sen reisien päällä ja kehrään. On kiva olla lähellä.

Musta tuntuu et kohta pitäis alkaa jolista eteisen oven lähellä. Aurinko on paistanu viime aikoina ja kun emäntä siivos partsia ni mäkin kävin siellä. Eikä enää kovin kylmä ollu! Jos mä pääsisin taas nuuskuttaa ulos ja näkisin taas mun lempparimännyn.... mut nyt janottaa, pakko mennä juomaan!