Nyt sain vihdoin kunnolla koneaikaa että voin tassutella teille vähän kuulumisia.

Sillon ku oli vähän kylmempää ni emäntä käytti mua eläinlääkärillä. Mä en oli tietty halunnu, miks emäntä sellaseen tuhlaa rahojaa, mä oon ihan kunnossa. Me jouduttiin odottamaan omaa vuoroa yli kaks ja puoli tuntia, sinne oli tuotu joku vääränrotuinen hätäleikkaukseen. Yhdeksän jälkeen illalla emäntä alkoi hiiltyä, mut sit se lekuri huusi mun nimeä.

Emäntä halus sellasen "terveystarkastuksen" mulle. Se lekuri tunnusteli mun karvaisia kylkiä ja massua ja sanoi et mä oon ihan tyypillinen vanha kissa joka sairastaa munuaisten vajaatoimintaa; laiha selästä ja lonkista ja roikkuvatsainen ja.... MITÄ!!!! minäkö muka roikkuvatsainen!!! Kateellisten panettelua ja mun imagon mustamaalusta, mullahan EI ole roikkuvatsaa!!! Ei, ehdottomasti ei!

Sit se lekuri katto mun silmiä. Emäntä ku epäili et mulla olis näkö huonontunu. Se lekuri sanoi et se johtuu munuaisten vajaatoiminnasta, vähitellen voi näkökin mennä sen takia. Se lekuri halus kattoo mun silmänpaineet ku emäntä kerto mun noloista "jumiinjäänti" jutuistani. Se lekuri otti sellasen pienen mittarin jonka päässä oli sellanen pieni valkonen pallo. Sillä se sitten naputteli mun silmää. Mä oli ihan kuulisti, se vaan vähän kutitti, mun en mä viittiny alkaa mitään souta vetämään. Ei mun silmissä ollu mitään isoja silmänpaineita, mä olisi voinu saman tien kertoo sen sille lekurille. Mut se lekuri sanoi et näköä on aika paljon menetetty oikeasta silmästä ja sitten se antoi emännälle jotain silmä tahnaa ku se oli tulehtunukki vähäsen se silmä. Nyt mulla on simmut ihan ok, mut emäntä joutuu öisin pitää vessassa valoja et mä nään mennä sinne.

Ja sit se inha lekuri halus musta verikokeen et se vois kattoo missä mallissa mun munuaiset on. Emänti kielsi nukkuttamasta, ku mä voisin nukutuksessa saada kohtauksen ja verenpaineet laskee. Ni sit se lekuri antoi mulle 1,5ml nestemäistä diapamia!! Mulle tuli siitä TOSI kevyt olo, eikä mua harmittanu yhtään et olin lekurilla. Mut sit se tökkäs sen neulan mun etutassuun!!! Mä murisin ja koetin riuhtasta tassun pois mut se oli liian vahva.... ja sit mua nolottaa kertoo, mut mä hädissäni laskin alleni.... ja tää tyhmä lekuri oli ottamassa siitä pöydältä mun pissastakin näytettä!!! Ihan tyhmiä noi ihmiset..... Mut mun munuaiset oli ihan ok, pikkusen arvot koholla ja ureapitoisuuskin pissassa oli ihan normaali.

Onneks mä pääsin sieltä sit viimein pois, mut olin mä vähän aikaa katkera emännälle ku se vie mut sellaseen paikkaan..... Täs on viel kuva ku alkoi toi kirkas juttu taas loistaa:

1888139.jpg

Ai niin. Emäntä käski kertoo et se on nyt viimein päässy pois siitä kamalasta paikasta mihin sen piti aina aamuisin mennä tienaa mun muonarahoja. Emäntä kerran itkikin kotona ku se ei enää jaksanu ja sitten se oli mun kanssa kotona ku se oli sairauslomalla työstressistä. Et nyt se on sit työtön ja mä saan koko päivän mau'uttaa sitä mieleni mukaan! Ja nyt se ehtii silittää ja paijatakki mua enemmän, jee!!!