Miksi raskaana olevia kiusataan näin? Tarkoitan nimenomaan tuota sokerirasitusta. Ainakin raskauden alkuaikoina mulla oli lähes jatkuvasti nälkä ja nyt kun kohtu painaa mahaa niin nytkin pitää syödä vähän mutta usein. Ja sitten lätkäistään eteen joku sokerirasitus jote ennen pitää olla PAASTOLLA 12 TUNTIA!!! Mitään ei saa syödä ja vettäkin saa juoda kuulemma tarvittaessa puoli lasillista!?!? Kiusaamista tuo on minusta...

Ja sitten sitä piikityksen määrää. Mulla ainakin on kyynärtaipeet ihan mustelmilla, kun joutui kolmesti verinäytteet ottamaan. Onneksi työvaatteet peittää ne niin eivät asiakkaat ihmettele että mikäs narkkari-äiti se siinä  o_O Nää on nimittäin aika hurjan näköiset....

Ja se itse litku sitten. Olin jo valmiiksi lukenut Facebookin ryhmästä kaikkia kivoja kauhujuttuja sokerirasituksesta miten jotkut on esim. oksentanu sen jälkeen ja joutunut uudestaan. Ja että se on ihan kamalaa äitelää litkua, mikä pitää hampaat irvessä kulautella alas. Noh. Minähän vedän juoksevaa hunajaa leivän päällä, joten mulle se oli pienoinen pettymys. Se oli nimittäin se sitruunalla maustettu ja minusta siinä maistui enemmän se sitruunan hapokkuus kuin makeus. Tosin sieltä takaa tuntui se äitelyys, mutta ei se minua häirinnyt. Luultavasti se labratätikin ihmetteli kun holautin litkun kurkkuun. Ainakin hän mainitsi että sehän meni helpolla...

Kaiken lisäksi mulla oli arvot kohollaan. En voi käsittää. Ei meillä ole minkäänsortin diabetesta suvussa. Paitsi yhdellä isän veljistä se vanhuusajan diabetes. Neukkaritäti käski kuitenkin vähentää makean syöntiä ja tarkistaa muutenkin ruokavalio. Höh. Jos on kuuma niin aivan vissisti otan sen jäätelön!!!  Tosin olisi ehkä sittenkin, ihan painonkin kannalta korvata se jäde kylmällä smoothiella... Siinä vaan on isompi homma valmistaa se kuin äkkiä koukata pakasteesta jäde.

 

Kävin sitten ostamassa Hippusen peittoa varten vielä kolmatta rusehtavaa lankaa. Mutta en löydä mistään koon 3,5 ja 4 kuokkua. Tiedän että mulla on ollu ainakin se nelosen kuokku, mutta nyt sitä ei löydy mistään. Joten pääsen helpommalla kun ostan marketista uuden en jaksa nyt alkaa etsimään. Kuvaa laitan sitten kun jotain valmista on saatu aikaiseksi.

Ja tiikeripalapeli... siitä on jäljellä ihan pieni kohta enää!!!!