Meni kurja emäntä pesemään tassuni lavuaarisa kun tultiin ulkoa! Että mokoma kehtaakin! Lavuaarin yllä vaan vettä tassuille, eihän siinä saanut edes väännyttyä pois sylistä, vaikka haroin kynsillä (oli tylsät kun oli juuri leikattu kärjet pois) ja märisin. Nyt ne on vielä märemmät kuin sisäälle tultaessa! Mutta ei, kun minä muka sitten karistan kaikki roskat sisälle kun tassut kuivuvat niin ne muka täytyy pestä.... hö, kyllähän minä ne itsekin olisin saanut pestyä.

Oli muuten kovan maukumisen takana että emäntä ylipäätän tajusi viedä minut ulos. Luulin jo, että koulutus on suoritettu, mutta jos hetkeksikin päästää narua liian pitkälle, niin sitten ollaan tuntitolkulla koneella tai kirjan ääressä tai tehdään jotain käsitöitä, ettei minua, suloista, pörröistä ja hyvin kilttiä kisua edes silitetä tai paijata. Siis juuri silloin kun minä silitystä kaipaisin. Melko hyvin emäntä tajuaa mitä haluan. Vessassa ei tarvitse enää NIIN kauaa maukua kun hän tulee vaihtamaan vesikuppiini veden.

Laitan tähän vielä kuvan viime kesältä kun olimme ulkona. Jostain syystä emäntä ottaa aina kirjan mukaan. Minä muka kävelen niin hitaasti ja jään unelmoimaan pensaikkoon, että ehtii lenkillä lukea. Minkä sille voi, että pitää suorittaa tärkeitä haistelutöitä?!

574999.jpg