En sitten saamare saanut sitä työpaikkaa, jota niin hehkutin. Voi vattujen vattu!! Onneksi sentään torstaina tuli sähköpostia oppisopimustoimistolta, pahoittelut siitä kun oli vastaus niin kauan kestänyt. Täytyy siellä käväistä ensi viikolla. Olin minä saanut ammattiopistosta postiakin, olivat hyväksyneet mut ravintola- ja kokkilinjalle, mutta en pistänyt papereita eteenpäin. Ihan vaan sen takia, että mä olen jo lähempänä kolmeakymmentä ku kahtakymmentä ja yksinkertaisesti koska en tule toimeen opintotuella. Pelkästään asuntolainaa täytyy lyhentää joka kuukausi 270 euroa..... Sitten pitäisi tietty niinkuin syödä, maksaa laskut ja muuta.....

Olin kakskytyks vuotias kun otin asuntolainan ja ostin oman kaksion. Nyt lainasta on maksettu jo 16000 euroa pois, mikä on vähän vajaa 100 000 markkaa!! Hurjaa kun ottaa huomioon, että suurimman osan ajasta asuntovelkasena olen ollut opiskelia ja työtön..... Myönnetään, olen aika pihi ihminen. Olen jopa käynyt marttaliiton sivuilta hakemassa valmiin "Talous" -kaavakkeen Excel pohjaisena ja laitan sinne AINA kaikki kulut - pienetkin, esim. bussin kertalipun hinnan tai jos äkkiä käyn ostamassa kananmunia ja leivinpaperia kun teen pullaa.

Pari kertaa on kuukaudessa menot ylittäneet tulos, mutta pääsääntöisesti ollaan joka kuukausi plussan puolella. Miinukselle mentiin kesäkuussa kun oli mun vuoro maksaa vastike, sitten oli se reissu kotiseudulle bussilla. Onneksi olen säilönyt euroja säästötilille, ilman sitä olisin ollut lirissä aika monta kertaa!